loading...

فنگ شوی چیست؟(قسمت سوم)

فنگ شوی چیست؟(قسمت سوم)

treasure-book

در ادامه بحث فنگ شوی و قوانین آن برای زندگی و دکوراسیون و فضاهای منزل هستیم .اگر  قسمت های قبل را مطالعه نکرده اید .شما می توانید قسمت قبل ار از اینجا مطالعه بفرمایید.

فنگ شویی به ما یاد می دهد تا ارزش هرچیزی که داریم را درک کنیم. جمع کردن چیزهای بدرد نخور در اطراف ما باعث می شود تا عادت کنیم کم کم افراد بدرنخور، روابط آزاردهنده، دوستان مزاحم و شرکای ناسازگار را در زندگی بدور خودماتن جمع کنیم.
سنت پسندیده خانه تکانی برای ما ایرانی ها یاد آور همین است که یاد بگیریم آشغال جمع نکنیم. یادتان باشد هرسال برای همین خانه تکانی چقدر به دردسر و کمر درد و خستگی مبتلا می شوید و شاید همان موقع با خود عهد می کنید تا دیگر آنقدر زباله دورتان جمع نکنید ولی بازهم شدنی نیست و سال بعد همان سناریو دوباره تکرار می شود. اما بدتر از آن، جمع شدن افکار، احساسات و روابط مزاحم است که با همین عادت در مورد خانه و محل کار به ما سرایت می کند و روح و چسم ما را می آزارد.بنابراین همین امروز شروع کنید و قدری اطراف خود را سبک کنید خواهید دید که کم کم زندگی در اطرافتان عوض می شود. می توانید از کیف دستی خود شروع کنید.
بعد از بیرون کردن اشیاء غیر ضروری در فضای اتاق مقداری عود یا اسپند دود کنید و روی وسایل را با مقداری آب نمک رقیق پاک کنید.خواب راحت و عمیق=سلامتیقرار دادن صحیح تخت یا رختخواب امری مهم برای داشتن خواب مناسب است.
در فنگ شویی توصیه های فراوانی برای قرار دادن محل مناسب جهت خوابیدن وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنم:
۱٫ هرگز به صورتی نخوابید که پاهایتان به سوی در ورودی اتاق باشد.
۲٫ هرگز در جایی نخوابید که بالای سرتان مقدار زیادی کتاب وجود داشته باشد. کتابها باید درون قفسه کتاب باشند و قفسه دارای در باشد.
۳٫ زیر تخت خود را خالی کنید. نگذارید فضای خالی زیر تخت به انباری مبدل شود. شما شبها روی همین وسایل می خوابید و همین باعث می شود تا خوابهای ناراحت داشته باشید.
۴٫ ملحفه های خود را مرتب عوض کنید. رنگ آنها نیز مهم است. ملحفه های آبی یا تیره باعث سرد شدن بدن و داشتن خواب عمیق می شود. اگر برای بیدار شدن در صبح، دردسر دارید بهتر است از رنگهای روشن استفاده کنید. بعلاوه بعد از شستن ملحفه ها حتماً آنها اطو کنید. گرمای اطو به آنها انرژی می دهد و خوابیدن روی ملحفه تمیز و صاف ارزش دادن به خواب است. اگر شما به اندازه متوسط بخوابید، حدود یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنید. بنابراین قسمت مهمی از عمر شما در خواب طی می شود.
۵٫ اگر نزدیک پنجره می خوابید دست کم نیم متر با آن فاصله بگیرید و شبها پرده اتاق را بیندازید. مهم نیست شما در منطقه گرمسیر یا سردسیر زندگی می کنید، پنجره محل مکش انرژی اتاق به بیرون است و همین امر نیروی شما را در خواب ضعیف می کند.
۶٫ هیچ وقت بعد از بلند شدن از خواب با لباس خواب در اتاق راه نروید. لباسهایی که با آنها خوابیدید، انرژی خواب را به خود جذب کرده اند که انرژی سرد و سکون است. شما بعد از بیدار شدن از خواب به حرکت در زندگی نیاز دارید. بنابراین آنها را عوض کنید. بهتر است بعد از در آوردن لباسهای خواب، آنها را برای مدت یکربع روی بند لباس بیندازید تا هوا بخورند. اگر بتوانید آنها را آفتاب بدهید که خیلی عالی است.
۷٫ در اتاق خواب گل و گیاه فراوان قرار ندهید. گلها و گیاهان شبها دی اکسید کربن پس می دهند و شما را اذیت می کنند. اگر دوست دارید حتماً در اتاق گیاه داشته باشید، یک گیاه کوچک کافی است.
امیدوارم با جمع کردن اتاق و انباشتگی های آن و نیز رعایت دستورات دیگر، بتوانید زندگی آرام و خوبی داشته باشید.
منبع:اینترنت

التماس دعا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

CLOSE
CLOSE